En solig lugn dag

Idag har det varit riktigt fint väder ute. Dock har jag inte hunnit vara ute så mycket, gick upp klockan tio imorse och var uppe några timmar men jag kände att jag var alldeles för trött så jag passade på att sova lite till. Fast jag blev inte mer utvilad för det, det blev nästan värre och jag vart tröttare istället. Vaknade igen vid tre. Hoppade snabbt in i duschen och började fixa mig för jag skulle möta Pontus mamma kvart i 6 och visa vägen till ett ställe som hon skulle till. Det blev aldrig av så jag cycklade direkt till älsklingen istället, sedan dess har vi bara tagit det lugnt här hemma. Nu kom vi precis hem igen, vi var ute en sväng med Jasse och Oscar och spelade lite basket och så. Var skönt att komma ut lite nu på kvällen när det var lite svalare.

Igår var vi ju som sagt och tittade på en lägenhet och den var så himla fin, både jag och Pontus fastnade för den direkt. Den var precis som vi ville ha det. Min drömlägenhet helt klart. Det var gammal stil i lägenheten, det såg man på handtagen till köksskåpen och även på sovrumsdörren som var enorm. Dock fanns det inte badkar, utan det var dusch men det funkar lika bra det. Köket var ganska litet men det får plats lite möbler iallafall. Vi hade tänkt att om vi får den så ska vi ha ett större matbord i vardagsrummet istället och bara något enkelt bord med två stolar i köket. Det var högt i tak, jättefina stora fönster och så låg den precis på hörnet av huset så man såg ut åt alla håll. Det fanns även en innegård på tomten där man kunde sitta och grilla också. Det enda minuset var att lägenheten saknade balkong men det klarar man sig utan. Den var också väldigt billig för att vara en så pass stor tvåa. En annan positiv sak är att jag får jättenära till skolan om vi flyttar dit, kommer bara vara ett gångavstånd på knappt fem minuter och ännu närmre stan än vad jag bor nu vilket känns superbra.

Nu håller vi båda tummarna på att allt går vägen för då är lägenheten våran redan den 1:a augusti! Har inte så mycket mer och skriva för vi tänkte gå och lägga oss nu. Pontus ska upp tidigt imorgon och iväg till arbetsförmedlingen, dock kan jag sova ut men det är alltid skönt att gå och lägga sig tidigt ändå.



Fotograf: Alex Lundvall
Mua: Lorién Björkenholt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0